Mis värve toob aasta 2019 graafilise disaini maailmas?
Värv on asendamatu visuaalne vorm, mille abil esile tuua tähtsaim. Eriti oluline on tänapäeva kiires elutempos kajastada infot nii, et see jõuaks inimeseni sekunditega.
Algas uus aasta ja hea aeg teile lugejad välja tuua parimad 2019 aasta värvikasutuse nipid kaunistamaks reklaame, trükiseid, veebilehti jne. Kindlasti disainerid teavad, et igal aastal valitakse välja aasta värv. Räägin ka mina selle aasta värvist ja miks just see toon. Must be disainis peab olema õige värvikasutus, ole sellega kindlasti kursis. Sellel teemal kirjutan lähiajal kindlasti.
2019 aastal on natuke kõigile midagi: puhastest heledatest toonidest elavate tugevateni.
- Tulipunane (fiery reds)- Riskantne ja julge valik. Punane, mis on vere, tugevuse, armastuse, kire, energia värv.
- Neutraalne valge (white neutrals)- Kui tahad vaheldust värvidest ja eelistad puhast joont. Toob disainile nn calming effect‘i. Valge on olnud alati teemas, aga sellel aastal on tähtsamal kohal.
- Maapealsed toonid (earthy tones)- Olete kindlasti ise ka tundnud, et vaadates disaini, kus on puidu, kivi, loomamustri imitasioon, tekib selline äratundmine-nostalgia ja loomulikkus, mis tekitab inimeste erinevaid tundeid. See on super hea vaheldus tavalistele värvidele, toob sisse elu.
- Vähe on palju (less is more)-
- Julged kontrastid (brave contrasts)- Sellega peab ettevaatlik olema, kasuta kontrastseid toone õigesti. Kasuta kahte vastandvärvi, vastavavalt maitsele varje ja mustreid, et kokku tuleks dünaamiline kompositsioon- julge ja kartmatu.
- Mida rohkem seda uhkem (the more the merrier)- Värvi armastajatele. Kuigi eelnevalt kirjutasin, et less is more on kindlapeale minek, siis mida värvilisem, seda silmapaistvam (õige värvikasutus on ülitähtis, tekiks harmoonilisus).
- Vikerkaarevärviline värvipaletti (iridescent color palettes)- Pastelne gradient toob disaini sisse valgust, müstilisust ja maagilisust. Tekitab vaatajas optilise efekti (kujuta ette seebimullil värve).
- Elav korall (Pantone 16-1546 living coral)- Just, see on 2019 aasta disainivärv. Värvis kiirgab inspiratsiooni, soojust, optimismi, lõbusust. Antud värvi inspiratsiooniks on veeallune sügavus, ilu.